CHCETE ZNÁT TYP OSOBNOSTI VAŠEHO DÍTĚTE?

panáček dspělý a dítě mezi nimi srdíčko

PTÁTE SE NA TYTO OTÁZKY?

  • Co je pro moje dítě normální? 
  • Co mé dítě stresuje, čeho se bojí?
  • Jakým jazykem mám s dítětem mluvit?
  • Jak mám s dítětem komunikovat své hranice?
  • Je chování dítěte vizitka toho, jací jsme rodiče?
  • Jaká škola je pro naše dítě nejlepší, aby ho bavila?
  • V jakém prostředí moje dítě nejlépe roste?
  • Jaké jsou schopnostidary mého dítěte?

PODÍVEJTE SE NA VIDEO O OTYPOVÁNÍ DĚTÍ

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

SHRNUTÍ, CO VÁM OTYPOVÁNÍ DÍTĚTE PŘINESE

panáček dspělý a dítě mezi nimi srdíčko
  • Zjistíte, co je pro vaše dítě „normální“.
  • Poznáte, co je slabinou vašeho dítěte.
  • Naučíte se, jak si vymezit hranice.
  • Zjistíte, které rysy dítě nezdědilo, ale jsou typologicky vrozené.
  • Pochopíte, které vaše zkušenosti dítě nebude opakovat.
  • Poznáte schopnosti a dary vašeho dítěte.
  • Necháte dítě jít vlastní cestou.
  • Podpoříte sebevědomí dítěte.
  • Zkvalitníte váš vztah s dítětem.
  • Dozvíte se, co dítě stresuje a čeho se bojí.
  • Pochopíte, jak s dítětem mluvit jeho jazykem.
  • Uvědomíte si, že vaše dítě není vaše vizitka.
  • Budete vnímat, jakým způsobem se dítě nejlépe učí.
  • Zjistíte, v jakých podmínkách se vaše dítě nejlépe rozvíjí.
  • Dokážete přijmout chování, které vám na dítěti vadí.
  • Nebudete vnucovat dítěti svou perspektivu.
  • Pomůžete dítěti najít oporu sám v sobě.
  • Obrovsky se vám uleví.

CHCETE ZNÁT TYP SVÉHO DÍTĚTE – JAK NA TO ?

Věk dítěte – od kolika let typujeme?

Typujeme děti ve věku 5 let a více.

U mladších dětí (pod 5 let) je typ hůře čitelný, proto s takto malými dětmi nepracujeme – tam je možné využít konzultace a řešit hlavní rysy chování dítěte, i když neznáme jeho typ.

Od 5 let již dítě typujeme, ale zprostředkovaně, přes rodiče.

Od 8 let a více pracujeme dle jejich otevřenosti buď pouze s rodiči, nebo s rodiči i s dítětem.

Od 18 let už je dítě považováno za plnoleté, tedy tam otypování probíhá stejně jako s dospělými.

 

Videa s dítětem – co je potřeba natočit?

Otypování probíhá na dálku.

Budeme od vás potřebovat, abyste nám zaslali videa s dítětem,
z nichž budeme dítě pozorovat.

Na videích je potřeba, aby bylo dobře vidět dítěti do obličeje, když mluví. Dále potřebujeme vidět, jak se dítě projevuje při hře a při pohybu. Může dělat na kameru i opičky, můžete ho točit nenápadně na mobil. V záběru může dítě být se sourozencem i s rodičem při čtení knížky, malování, stavění kostek i v pohybu, běhu atd. Někdy vám pro dítě připravíme otázky, které mu dáte a jeho odpovědi natočíte (video nebo kdyby nechtělo, tak nenápadně jen audio).

Nejvíce se pozná typ dítěte z jeho mimiky, hlasu, gest, reakcí a samozřejmě z obsahu sdělení. Počítají se všechny projevy.

Pokud se vám podaří natočit dítě při vztekání, tak je to také ukazatel jeho typu. Nechte tuto reakci proběhnout, případně jej natočte, jak reaguje na rodičovský/výchovný zásah.

Můžete posílat i videa staršího data (budeme moct srovnat chování v průběhu věku).

Videa posílejte přes www.uschovna.cz na adresu: mentalnijazyky@gmail.com
anebo přes WhatsApp: 737 88 01 08

 

Rozhovor s rodiči – jak to probíhá?

Děti typuji se svou kolegyní Katou (info o Katce níže). Katka vede rozhovory s rodiči a podle situace některé rozhovory vedu i já. S Katkou pak společně analyzujeme typy dětí. 

V této částo typování dítěte se bude Katka ptát vás rodičů na váš pohled na dítě. Buď jen mámy, nebo obou rodičů. S Katkou si zavoláte přes Skype nebo Zoom a budete o svém dítěti povídat, jaké je a jak se chová.

Katka se vás bude ptát na konkrétní otázky, nemusíte si tedy nic připravovat. Budete jednoduše mluvit o svém dítěti a popisovat jeho chování z vašeho pohledu. Katka se bude ptát na doplňující otázky.

Ideální je, když jako rodiče už znáte svůj typ, protože se od toho dá dobře odvodit, jaký typ je dítě, ale není to podmínkou.

Pokud se budou účastnit oba rodiče, bude se vás Katka ptát zvlášť, neboť potřebujeme oddělit vaše odlišné úhly pohledu. A také se více uvolníte a otevřete, když budete mluvit odděleně.

Pokud se otypování účastní jen jeden rodič, zpravidla to bývá maminka, tatínci se nám zatím o něco více stydí. 🙂 

 

Je potřeba rozhovor s dítětem?

Není.

Rozhovor s dítětem nižšího věku většinou vůbec neprobíhá. Téměř ve všech případech probíhá otypování pouze zprostředkovaně přes videa a rozhovor s rodiči.

Když je dítě někdy ochotné se na chvilku ukázat na kameru, tak je to výborné doplnění. Ale u malých dětí se většinou obejvuje stud.

U starších dětí (7 – 15 let) je možné, že si s Katkou budou chtít pár minut povídat. Takže pak je v rámci otpyu i část rozhovoru s dítětem. Ale to se vše domlouvá až podle konkrétní situace, věku a ochotě dítěte.

Není to však žádná nutnost. Pokud je dostatek videí s dítětem, na kterých jsou samy sebou v přirozeném prostředí, pak to společně s pohledem rodiče naprosto stačí ke správnému určení typu dítěte.

 

Délka otypování

Otypování dětí není záležitost na jeden týden. Je to běh na dlouhou trať. Některé typy dětí jdou poznat rychleji, ale u některých typů to trvá delší čas, obzvláště pokud málo mluví nebo se stydí na videu projevit. Takové otypování může trvat i několik měsíců. Délka průběhu je tedy různá, počítejte klidně s půlrokem. Dítě se v typu vyvíjí a v dětství se může projevovat jinak než v dospělosti. 

Samostatné typovací hovory trvají 1 – 2 hodiny a těchto hovorů je více podle toho, jak dobře je dítě čitelné z videí a také kolik bude potřeba doplnit otázkami v rozhovoru s rodičem. Hovory si individuálně domlouváte s Katkou, mohou být 1× týdně, ale i častěji. Vždy se to řídí podle toho, aby byl dostatek času zpracovat všechny informace a také, abyste měli čas natáčet další videa, pokud to bude potřeba.

 

Kde si budete volat?

Videohovory probíhají přes Skype či Zom. Důležité je dobré wifi připojení, abych přenos přes kamer byl ostrý a vzuk dobrý. Můžete volat i z mobilu, obě aplikace však potřebujete mít nainstalované. 

 

Cena

Cena za otypování dítěte je 15.500 Kč.

V ceně je veškerá práce na zjištění typu dítěte (neomezena časem), výklad typu dítěte, nahrávky z výkladu typu, PDF přehled s mapou typu dítěte, doporučení výchovných postupů a komunikace. Otypování se platí předem.

KDO BUDE TYPOVAT VAŠE DÍTĚ?

 
Mgr. Kateřina
Stojaspalová

Vaše dítě bude typovat moje kolegyně Katka Stojaspalová, která se výborně orientuje v typech dětí. S Katkou spolupracuji na otypech dětí, u kterých dělám supervizi.

Probíhá to tak, že Katka vede celé otypování s rodiči a společně se mnou pak konzultuje své poznatky, díváme se na videa dětí a já zaštiťuji celé otypování zpovzdálí. Nemusíte se tedy ničeho bát, budeme na to vlastně dvě.

Katka je vynikající, umí se na děti výborně nacítit a rozumí rysům dětské povahy. Já jsem vždy v zákulisí neustále přítomna a pokud situace vyžaduje mou účast, zapojím se aktivně. Většinou to ale není vůbec potřeba. 🙂

Více o Katce si přečtěte níže.

Otypování dětí s Katkou 

bohyně

„Mentální jazyky jsou nedílnou součástí mého každodenního života od roku 2013. Pomáhají mi rozumět potřebám mých dětí a přizpůsobit výchovu typům jejich osobnosti.  

V průběhu let jsem získala individuální typologický trénink pod vedením Sašky Polarczyk, která mi předala svoje know-how jak typovat.

A právě díky tomu vám dnes mohu pomoci rozpoznat typologické nastavení vašeho dítěte. Dozvíte se:

  • Jaké jazyky jsou pro jeho typ rozvíjející.
  • Jaké prostředí mu svědčí.
  • Po čem v touží.
  • Jaká komunikace ho stresuje
  • Jaké podněty ho motivují.
  • Co ho baví a co má potenciál u něj rozvíjet.
  • Jaké chování je pro dítě naprosto normální.

O MNĚ

„Mou schopností je nacítit se do dětské duše a rozpoznat jednotlivé typy dětí. Dokážu vám vysvětlit, co na typ vašeho dítě ‚platí‘ a poradit, jak s ním komunikovat.”

 

Protože touha porozumět rozmanitosti lidí byla vždycky mou vášní, vystudovala jsem sociologii na Fakutě sociálních studií v Brně. Během studií (i poté) jsem absolvovala nespočet psychologických i seberozvojových seminářů a kurzů. Nejvíce konkrétních odpovědí na pestrost lidských povah jsem však našla až v Mentálních jazycích. Tuto typologii používám každý den, protože v praxi skvěle funguje a pomáhá zjednodušit i odlehčit vztahy mezi lidmi.

 

Kde všude se potkávám s dětmi: 

  • Mám doma dva malé Bojovníky, kteří z hlediska typologie byli opravdu tou nejlepší praxí a naučili mě, jak zvládat tento temperamentní typ osobnosti.
  • V rámci komunity kontaktních rodičů jsem jsem s maminkami často řešila dynamiku vztahů a pomáhala jim pochopit vzájemnou komunikaci.
  • Mám praxi s doučováním a hlídáním dětí v ČR i jako zahraniční au-pair. Díky tomu vím, jak různé typy děti reagují a jak se přizpůsobit jejich potřebám (například v učení).
  • Vedla jsem skupiny dětí ve Skautském oddílu a přirozeně jsem se zapojila do mnoha dětských interakcí, které jsem moderovala i korigovala.

CO O OTYPOVÁNÍ ŘÍKAJÍ MAMINKY? 

„S uvědoměním vlastního typu jsem začala vnímat mentální typ své šestileté dcerky. Přišlo mi až neuvěřitelné, o kolik jednodušší život dokáže být, když respektuji její přirozené vlastnosti, i když jsou v něčem velmi jiné než ty moje. Mezi mnou a dcerkou se vytříbil a zharmonizoval způsob komunikace, přestala jsem na ni mít nároky a vytvářet nátlaky v situacích, kde vím, že má slabiny. Naopak přikládám větší pozornost jejím silným stránkám a mentálním jazykům, které používá víc a je si v nich jistá. Tam si troufám chtít i více a velmi dobře se to osvědčuje. Přestala jsem posuzovat a odsuzovat činy, které se mi u ní nelíbí, protože bych se tak sama nikdy nezachovala. Posílila jsem důvěru ve svou intuici a důvěru ke schopnostem a pocitům mé dcerky. Celkově se cítím více uvolněná ve vztahu k sobě i k ostatním, protože vím, že posuzovat druhé podle sebe je zcela neadekvátní."
Renata K.terapeutka Wa-tsu
„Ve vztahu se svým pětiletým synem jsem měla dlouhodobě pocit jakési nedostatečnosti a docela mě to trápilo. Často nám vznikala nedorozumění, i když jsem se velmi snažila, cítila jsem, že komunikace vázne. Nyní díky otypování již vím, proč se to dělo. Zjistila jsem, že naše mentální typy jsou vzájemně hůře kompatibilní. Syn mi totiž přirozeně tlačí na moje slabé místo vlastnostmi, které on má silně vyvinuté. Uvědomila jsem si, že na tom není vůbec nic špatného, že prostě jen máme takovou výchozí pozici. Dnes vím, jak komunikovat, aby lépe ,slyšel‘. Co je pro mne ale nejdůležitější: otypování mi přineslo hluboké pochopení jeho přirozenosti – proč má neustále tendence bavit okolí i sebe, proč má méně etiky než já, proč neposedí a podobně."
Marcela R.produktová specialistka